Samotnej matce Lárze ledwo udaje się utrzymać siebie i małego synka, mimo to nie zamierza prosić nikogo o pomoc. Jedyną szansą na poprawę ich życia jest stała posada w straży granicznej. Próbując wykazać się przed przełożonymi, kobieta pomaga w zatrzymaniu posługującej się fałszywym paszportem Adji, która usiłuje nielegalnie przekroczyć granicę. Nie zdaje sobie sprawy, że ich drogi jeszcze nieraz się przetną.
Ogląda się na zatrzymanym oddechu. Dwie kobiety przyparte do muru i metafora Islandii jako klatki – jedna z bohaterek z niej się nigdy nie wydobyła na zewnątrz, druga cierpi w przedpokoju piekła. Dodatkowo podwójna metafora uwolnienia i wszystko pięknie zharmonizowane z tym mało pocztówkowym widokiem wyspy. Peryferia...
więcejMocne 7/10. Bardzo dobry film. Porusza bardzo ważną kwestię - człowieczeństwo. Piękny i wzruszający aczkolwiek nieco nostalgiczny. Moja refleksja jest taka, że zawsze warto być przede wszystkim człowiekiem, bo nigdy nie wiemy co nas może spotkać i w jak trudnej sytuacji byśmy nie byli, to warto zachować w sobie miejsce...
więcejZa jednym z portali: "Film jest osadzony na półwyspie Reykjanes na Islandii, gdzie Lara (Kristín Þóra Haraldsdóttir) pracuje jako funkcjonariuszka graniczna na lotnisku Keflavík. Pewnego dnia w pracy Lara zauważa podejrzany paszport, w wyniku którego zostaje zatrzymana Adja (Babetida Sadjo), uchodźczyni z Gwinei. Dni...
więcej